VVT 75 Jaar

75 jaar VVT in Twijzelerheide
TWIJZELERHEIDE – In oktober 1947 is voetbal vereniging Twijzelerheide opgericht. Dit 75 jarig bestaan moest natuurlijk gevierd worden. Er werd een heel programma opgesteld met als hoogtepunt de zaterdag als afsluit dag.

De woensdag trapte het jubileum af met het verwelkomen van andere voorzitters van voetbalclubs uit Achtkarspelen en de naaste buren van de vereniging. Het welkom woord werd gedaan door voorzitter Jan Erik Nauta, daarna werd er het woord over gelaten aan Klaas Dijkstra die deze avond complete maakte met allerlei foto’s van VVT door de 75 jaar heen.
In de middag werd er al een clinic gegeven door VEENS Voetbal Academie hier mochten alle kinderen van het dorp vrijwillig aan meedoen zowel leden als geen leden, zodat zij kennis konden maken met de voetbalclub en het voetballen. Deze clinic werd druk bezocht en was een succes onder de kinderen.
Op de donderdag werd er een bingo georganiseerd voor iedere die hieraan mee wilde doen. Deze prijzen waren allemaal te danken aan onze sponsoren.
Vrijdag was er een senioren toernooi georganiseerd voor onze eigen 45+ , 35+ heren en dames 30+. Iedere ploeg mocht op eigen initiatief vier eigen teams uitgenodigd tegen wie zij die avond wilden voetballen. De toernooi ging om 19:15 van start en het werd om 00:00 weer afgesloten door zanger Rick Folkerts.
De zaterdag begon jong en oud allemaal samen te komen om onze oude leden te eren. In de kantine op het sportcomplex werd verzameld onder het genot van een bakje koffie en een gebakje. Daarna ging ieder die hierbij aanwezig waren in een stoet naar het kerkhof om hier twee kransen neer te leggen, dit werd gedaan door onze oudste leden: Andries Ploegstra en Gerrit Visser.
Verder was er en voetbal clinic voor alle jeugdleden van de voetbalclub gegeven door FC de Rebellen. FC de Rebellen zijn allemaal spelers die vroeger deel hebben genomen aan het Betaald voetbal.
Voor de senioren was er in de middag een wedstrijd tegen de Rebellen. Deze wedstrijd werd 4-2 gewonnen door FC de Rebellen, waar onder andere Andy vd Meijde en Royston Drenthe aan meededen. Wel wist Friso Bosma hier 2 doelpunten voor zijn rekening te nemen namens VVT.
De dag werd afgesloten met een groot feest in de tent en hier werd door meerdere artiesten uit de regio gezongen Zoals: Bertus, Trienes, Turbo M en Gyna om het feest geweldig af te sluiten.